Dumma dumma geting

Geting invation hemma. Vet inte hur många vi slog ihjäl igår!!
Det började så här:
Vi satt och fikade på baksidan i det fina vädret. Milton satt och mumsade på torkad papaya och vi drack kaffe och åt GB glass, smultron och vit choklad den är mumma!! (smygreklam). Hade noga koll på Milton eftersom det var så mycket getingar, men sen helt plötsligt så skriker ungen i högan sky.
   Lilla söta tummen svullnade upp i ett nafs och jag ryckte upp honom och sprang in till mitt "mini apotek"  hitta smärtlindrande salva för insektsbett o sår "xylocoain" tror jag de heter, en riktig räddare i nöden! Alcolsprit och lite annat smått och gott plockades fram. K ringde sjukvårdsupplysningen för vi var rädda för att han skulle få en allergisk reaktion. Det visade sig att man bara kan få det om man blivit stucken innan, så nästa gång (hoppas hoppas att det inte blir någon) får man ha större koll. Jag satt med mitt hysteriska lilla barn i famnen, gungade och sjöng alla visor jag kunde. Tutten & snutten var ovärderliga i denna stund. Min stackars stackars lilla pojke. Tuff som han är så var han i full gång 30 minuter senare och sticket var bara ett minne blott. Senare gick han runt med flugsmällaren och vevade högt och lågt medan han pladdrade på, berättade han om sin hemska upplevelse tro?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars liten..:( Dumma, dumma geting att stickas så.. Men nu kanske han undviker att leka med dem??;)

2010-08-08 @ 21:39:19
URL: http://smoothiechee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0