Nya "kompisar"

Igår när vi svängde upp på gatan efter vår kvällspromenad med hunden så beter sig hunden lite konstigt. Hon ville liksom inte svänga in på garage uppfarten. Jag tittar bortåt gatan och får då se två älgar!! Jag skriker rätt ut och springer fram till ytterdörren och skriker på K, "öppna dörrren!!" (drabbas av panik) Älgarna var typ 25m bort.
När älgarna såg oss (hörde hehe) klättrade en av dom upp i en snödriva, typ för att "se lite bättre"

Vi stannade kvar utanför dörren och tittade på dom (efter jag lugnat mig en aning) Då kommer kon fram och hon var stoooor (tre stycken alltså)! Hon blev hungrig mitt upp i allt och började gå mot oss fram till ett träd och började slita av grenar som hon knastrade i sig. Hon ställde sig på bakbenen för att nå. Jag trodde inte mina ögon. Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle stå och titta på älgar utanför min dörr!!!!

Jag kunde knappt somna för att adrenalinet pumpade för fullt

Om inte det skulle vara nog mötte jag dom även idag (mitt på ljusa dagen) De stog alla tre utanför dagiset på vår gata och glodde! Jag blev så rädd så jag skrek "ååå dra åt hel***e!!" Några el-killar som satt och arbetade en bit bort ställde sig upp och såg dom oxå. Jag fotade dom med mobilen på ca 30m avstånd. Inte ett dugg rädda. Jag sprang hem och gömde mig. Jag trodde att jag åtminstonde skulle slippa dom på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0