Dag tre

Torsdag 17/3
Idag skulle vi stanna över maten. Fröken L föreslog att jag och den andra pappan skulle gå och ta en fika en stund efter fruktstunden. Vadå? Ska jag lämna honom här?? Och yes, det skulle jag. Jag lomma iväg till fika rummet och satt på helspänn de första 30 minutrarna, men inte ett knyst hörde jag.

Sen hörs ett illvrål, Jaha de är min lilla dramaqueen tänkte jag, men gråten tystande aldrig så jag smög bort. Visade sig att Milton ade fått ett riktigt nasty hugg av en annan unge och det hade gått igenom. Bah!! Tvätta tvätta fort fort. Alla vidriga sjukdomar gick runt i huvudet på mig oc Milton satt och hulka efter mig. Mamma hjärtat fick jätte ont och jag ville inte släppa min guld klimp. Han höll sina armar stenhårt runt mig och mina om honom. Beskyddaren i mig kunde inte låta bli att blänga på "huggaren".

Lämnade honom ytterligare en stund, efter att han lugnat sig, blivit omplåstrad och börjat leka igen. Han grät någon minut efter mig, men tvärtystnade när fröken L stack en traktor i hans hand.

Lunchen gick fint, han åt så duktigt och jag bara satt och gapade.

Kommentarer
Postat av: jozzan

Huvalingen, kan man va föräldraledig resten av livet tror du? :D Skönt att det gick bra sen med inskolningen iaf.

2014-06-15 @ 20:34:50
URL: http://frunorrbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0