Vecka 31



Revbenssmärtorna har kommit. Lite senare än förra gången tror jag (tackar). Rygg-ontet har så klart med tilltagit. Sitta är därför ingen höjdare alls.
Bebis sprattlar på för fullt. Hårda sparkar och mycket tryckningar. Milton var mycket lugnare i magen. Den här lill* har även mycket hicka, det tror jag inte alls att jag kände med Milton. Har börjat fundera över när den här lill* sover??! Tycker jämt att det är full fart, även på nätterna!!

Står ju olika överallt om vikt och längd, men på ett ungefär är barnet är ca 39 cm långt och vikten ungefär 1,6-1,7 kg. Generellt har barnets kropp vuxit klart, men det behöver fortfarande gå upp i vikt. Livmoderns mått är ungefär 29 till 32 cm. Står att bebisen kan ligga hur som helst fortfarande, men vår ligger med huvudet ner.

På måndag får vi reda på hur bebis vuxit, och först då kan de väl se om den följer sin egen kurva åtminstonde.


Kommentarer
Postat av: britta bloggar

Jag funderar också på när den sover, det känns som att det är full fart jämnt?!

2012-02-11 @ 16:50:03
URL: http://brittabloggar.se
Postat av: Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte.

Åh, fina fina magen! Hicka säger de ju är ett tecken på att det är en flicka i magen. Det stämde för mig; Malva hickade hela tiden, pojkarna bara några enstaka gånger ;)



Tusen tack för alla fina kommentarer & grattis förresten! Värmer jättemycket <3

2012-02-13 @ 22:11:06
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Hihi hicka hade maja massor med i magen, 4 ggr/dag typ ;)



Sv: Tack! det kändes bra igår trots min lite sega hjärna pga störd sömn :/

Får svar idag... kramkram

2012-02-14 @ 08:38:29
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Vackra mage :D



Sv: Vad fint och roligt det lät med namnlappar med färgglada stjärnor!!! Var har du hittat såna ovanliga namnlappar någonstans? :) Jag tänkte med på att om melker sen har kläder det står Viggo på så förstår dom nog... Ganska litet dagis dom ska gå på med (en liten avdelning och en stor avdelning)...



Menar du bärsjalen jag hade? :) Det var en MYSAK, köpte på Tradera :) Jättemjuk och skön för dom allra minsta... Lätt att knyta då man väl lärt sig :)



Ha en fortsatt trevlig söndag!

KRAM

2012-02-19 @ 19:51:00
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0