Fortfarande fast i Paris

Längtar hem, önskar sååå att det inte blir något oväder i morgon som dom lovat så att vi kan få åka hem. Vill fira jul på svensk mark!

För något år sedan eller så läste jag en artikel om en svensk tjej som öppnat en liten affär i Paris där man kunde köpa svenska produkter. När jag fråga K`s bror om den visade det sig att det var han som gjort artikeln haha (liten värld). Ialf var vi tvugna att besöka den här affären för vällingen tog slut= stoooor katastrof. Det finns ingen välling att köpa här, bara mjölkersättning med kaksmak, choklad smak, vaniljsmak, jordgubbssmak....vet inte om jag vill att min lilla plutt ska få i sig sånt skräp (ersättning...vilken morsa har dom smakerna i sina tuttar?). Vi begav oss till "Affären" som den heter och jag blev överlycklig när jag såg vällingen stå där på en hylla=) Lyckan var gjord, och då gjorde de inget att vi betala 200 spänn för ett litet paket välling o majskrokar (galet).

 När vi var där inne började jag längta hem ännu mer när jag såg all god svensk mat.

Nu ska jag packa väskan (ännu en gång och hoppas på att vi kommer iväg imorgon)

Önska oss lycka till!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lr hur, man vet ju själv hur visdomständerna känns! Vi håller tummarna för er här hemma att ni kommer hem, blir ju så tomt på julafton annars.. Skickar en värmande kram!

2010-12-22 @ 19:38:59
URL: http://smoothiechee.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas att ni kommer hem som ni ska!

2010-12-23 @ 09:51:48
Postat av: Jozzan

Har ni kommit hem ännu? Vad tråkigt att sitta fast på ett ställe när man inte räknat med det :(

2010-12-28 @ 13:02:31
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0