Sjukhusbesök slutade med Bamse

I söndags fick Milton en allergi reaktion. Han började bara stortjuta och var otröstlig. Han satt i min famn och gned sig mot mig och bara grät. Jag trodde att han hade slagit sig, men han brukar ju repa sig efter typ 3 sek. Sen titta jag till på honom och såg ett utslag vid ena ögat, men trodde att det var ett litet myggbett bara. Efter ytterligare några minuter hade han fullt med bubbliga utslag i hela ansiktet och på kroppen. Jag fick panik och ringde 1177 (kööööö) trodde aldrig jag skulle komma fram, hjärtat var i halsen.
        Sen fick vi rådet att åka in på en gång och då svär jag på att hjärtat kom upp i munnen och vände! Då var det ju inte bara jag som var hönsig! Det är super allvarligt. Jag vet ju att allergi på små barn kan lätt sätta sig på andningen och då är det brottom (vilket det inte gjorde)

På väg till sjukhuset började utslagen i ansiktet lägga sig en aning, men nya ploppade upp här och där på kroppen. Milton fick dricka lite medicin oc när han tvingat i sig den sliskiga medicinen fick han välja en sak ur "lådan" den var fullproppad med massa små skojiga presenter till duktiga små barn. Milton dök på ett Bamse klistermärke (han älskar Bamse) Oj så stolt han var över det. Kan för övrigt tillägga att efter bilfärden till sjukan visade han inga som helst besvär eller verkade påverkad. Han röjde runt bland alla leksaker som aldrig förr i väntrummet.

Nu hoppas vi på att det var en engångs grej, så han slipper jobbig allergi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0