Luciatåg 2012

 
Idag var det dax årets lussefirande på dagis. Ute på gården skulle vi va som förra året. Hur tidigt vi än gå upp blir vi alltid sena!! Så Krille stressar iväg med en tomeklädd Milton medan jag klär mig och Troy, vilket inte är en dans på rosor längre, han är hal som en ål och tjuter så fort han ser overallen. Stressad springer jag bort till dagiset, inte en kotte syns till.....? *panik*
visade sig att de ändrat och skulle ha det inne på grund av den låga tempen idag (-20!!!) Klokt tyckte jag, men det gjorde ju bara oss ännu mer sena=0
Dom fick uppehålla alla små tärnor, tomtar, pepparkakor och lucior så jag och Troy kunde stressa in till ett rum fullt av väntande (och stirrandes) mammor och pappor. Log lite lite fint med mina dimmiga ögon (fortfarande sjuk) och gjorde mitt bästa för att inte hosta igenom hela föreställningen.
 
NU kom det lilla tåget in lullandes och spänningen var total för att se hur Milton skulle hantera det de här året (förra året satt han som en liten surbulle och vägra sjunga) Jag gissade på liknande senario i år, man ack så jag bedrog mig. In kommer en solstråle som sjöng högt och tydligt....Neeeeeeej=)!
Han såg lika butter åt i år, årets tvist var att han sprang till oss så fort han kom in..jahopp! Så söta och duktiga var dom ialf. Sjöng så fint och tydligt hihi.
 
    Vi håller tummarna för nästa år;) 
 
Liten pic från innan vi sprang iväg
 
 
 
liten syskonklapp vid fikat=)
 
 
 
 
Troy skolade in sig själv hihi. Han gick loss på leksakerna direkt och inte helt otippat började han köra med en bil det första han gjorde (bil tokig som sin bror)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0