Hejdå granarna

Igår gick vi upp tidigt till tomten (läs runt 11) sen avverkade vi granar som om vi vore värsta proffs huggarna. Okej, i början kan jag erkänna att dom inte hamnade riktigt som planerat...min stenmur fick sig en kyss och trädet jag ville spara är numera ett minne blott, meen sen gran 4-7 hamnade klockrent. Rätt mäktigt när dom knakandes och brakandes faller till marken så att den vibrerar.

Oj vad vi slet med dessa granar, grenarna som såg så fjuttiga ut när de svajade i skyn vart stora och tunga att bära på. Sommaren 2014 kommer lätt vara sommaren jag har snyggaste armarna haha

Kidsen var ju med och de skötte sig kanon. Lite syskon tjafs och tjiv om leksaker, men överlag:) Vi sa igår att det är så himla kul att barnen är med från början och hjälper till och ser vårt hus växa fram. Ska erkänna att de oxå bidrog med grenar till den stora högen.

(På bilden längst ner var högen ytte-pytte liten, ska ta ett nytt kort på den)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0